Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Svrčina, Vít ; Valentin, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V současné době je důležité řešit znovupoužití stavebních materiálů z konstrukce rekonstruovaných nebo modernizovaných vozovek. Velmi používané technologie recyklací za studena, za horka se dnes začínají doplňovat technologiemi využití studených asfaltových směsí s „oživením“ rejuvenátory nebo změkčovadly. Tento typ asfaltových směsí je možné použít do konstrukcí vozovek s nižším dopravním zatížením. Práce se zabývá laboratorním návrhem a posouzením nestmelených a stmelených směsí R-materiálu a betonového recyklátu. Experimentálně ověřuje možnost využití funkčních zkoušek pro optimalizaci návrhu asfaltové směsi se 100% zastoupením R-materiálu s případným oživením asfaltovou emulzí s rejuvenátory.
Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek
Kotas, Vojtěch ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší experimentální zkoušení modulu pružnosti Er cyklickou triaxiální zkouškou vybraných nestmelených a stmelených směsí používaných do podkladních vrstev vozovek. Důvodem zkoušení je porovnání výsledků s TP 170, který se zabývá navrhováním vozovek pozemních komunikací a obsahuje běžně užívané moduly pružnosti Er, a ověření, zda tyto hodnoty odpovídají skutečnosti. Pro klasifikaci vybraných materiálů jsou pak v práci použity další zkoušky jako stanovení zrnitosti, zhutnitelnosti, kalifornského poměru únosnosti CBR pro nestmelené směsi a pevnosti v tlaku pro směsi stmelené cementem.
Namrzavost nestmelených směsí vozovek pozemních komunikací
Surá, Kateřina ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena v teoretické části na rozbor nestmelených směsí, jejich provádění a kontrolu shody. Dále se zabývá určením míry namrzavosti přímou a nepřímou metodou v České republice a členských státech Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na provedení zkoušek na vybraných vzorcích nestmelených směsí u nichž byl postupně zvyšován obsah jemných částic a to přímou a nepřímou metodou určení míry namrzavosti a také vyhodnocení přímé metody upraveným způsobem, jež nepředepisuje příslušná norma. V závěru práce je provedeno zhodnocení vzorků a porovnání jednotlivých metod navzájem mezi sebou.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek
Kotas, Vojtěch ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší experimentální zkoušení modulu pružnosti Er cyklickou triaxiální zkouškou vybraných nestmelených a stmelených směsí používaných do podkladních vrstev vozovek. Důvodem zkoušení je porovnání výsledků s TP 170, který se zabývá navrhováním vozovek pozemních komunikací a obsahuje běžně užívané moduly pružnosti Er, a ověření, zda tyto hodnoty odpovídají skutečnosti. Pro klasifikaci vybraných materiálů jsou pak v práci použity další zkoušky jako stanovení zrnitosti, zhutnitelnosti, kalifornského poměru únosnosti CBR pro nestmelené směsi a pevnosti v tlaku pro směsi stmelené cementem.
Namrzavost nestmelených směsí vozovek pozemních komunikací
Surá, Kateřina ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena v teoretické části na rozbor nestmelených směsí, jejich provádění a kontrolu shody. Dále se zabývá určením míry namrzavosti přímou a nepřímou metodou v České republice a členských státech Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na provedení zkoušek na vybraných vzorcích nestmelených směsí u nichž byl postupně zvyšován obsah jemných částic a to přímou a nepřímou metodou určení míry namrzavosti a také vyhodnocení přímé metody upraveným způsobem, jež nepředepisuje příslušná norma. V závěru práce je provedeno zhodnocení vzorků a porovnání jednotlivých metod navzájem mezi sebou.
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Svrčina, Vít ; Valentin, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V současné době je důležité řešit znovupoužití stavebních materiálů z konstrukce rekonstruovaných nebo modernizovaných vozovek. Velmi používané technologie recyklací za studena, za horka se dnes začínají doplňovat technologiemi využití studených asfaltových směsí s „oživením“ rejuvenátory nebo změkčovadly. Tento typ asfaltových směsí je možné použít do konstrukcí vozovek s nižším dopravním zatížením. Práce se zabývá laboratorním návrhem a posouzením nestmelených a stmelených směsí R-materiálu a betonového recyklátu. Experimentálně ověřuje možnost využití funkčních zkoušek pro optimalizaci návrhu asfaltové směsi se 100% zastoupením R-materiálu s případným oživením asfaltovou emulzí s rejuvenátory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.